Betaalverzoek

Wat is een betaalverzoek?

Om geld terug te krijgen van vrienden of familie, is het mogelijk om een betaalverzoek te sturen. Het is een gemakkelijke en veilige manier van terugbetalen. U kunt gratis gebruikmaken van deze dienst, het werkt voor alle banken en het geld staat na het overmaken meteen op uw rekening. Ook bedrijven kunnen gebruikmaken van betaalverzoeken.

Hoe maak ik een betaalverzoek aan?

  • Open uw bank app en log in.
  • Klik op ‘Betaalverzoek’.
  • Vul het bedrag in dat u wilt ontvangen (maximaal € 750).
  • Geef een omschrijving, bijvoorbeeld ‘Lunch’.
  • Verstuur uw betaalverzoek via WhatsApp, sms, Facebook Messenger, andere social media, QR-code of e-mail.

U hebt een betaalverzoek of Tikkie ontvangen

U hebt een betaalverzoek ontvangen of een Tikkie. Controleer dan eerst de link. Dit zijn enkele voorbeelden:

  • Een echt betaalverzoek van bijvoorbeeld de Rabobank begint altijd met https://betaalverzoek.rabobank.nl/betaalverzoek. Het vervolg van de betaling verloopt altijd via iDEAL.
  • Een echte Tikkie van ABN AMRO begint altijd met https://www.tikkie.me/pay/[code]. Het vervolg van de betaling verloopt altijd via iDEAL.

Betaallink zakelijk

Ook bedrijven kunnen een betaallink sturen, bijvoorbeeld via e-mail, sms, WhatsApp of andere online kanalen. Dit maakt het heel eenvoudig om facturen te betalen met iDEAL. De klant hoeft niets anders te doen dan te klikken op de link en de betaling goed te keuren in de bankieren-app van de eigen bank. Voor een ondernemer zijn dit de voordelen:

  • Klanten betalen snel.
  • Iedereen kan u betalen. Het werkt met alle Nederlandse banken.
  • Als uw klant betaalt, staat het geld direct op uw rekening, ook als de klant een andere bank heeft.
  • De klant gebruikt altijd het juiste rekeningnummer en factuurnummer.

Kijk ook op iDEAL Betaallink aanbieden.

Deel deze paginaShare on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Confidental Infomation