De Nederlandse Vereniging van Banken (NVB) ziet in de eerste helft van 2022 dat fraudeurs hun methodes in een steeds sneller tempo afwisselen. Ze spelen daarbij onder andere in op de actualiteit om mensen geld afhandig te maken. Zoals momenteel het misbruiken van de energiecrisis, en bijvoorbeeld ook de ‘antibacteriële pas’ tijdens de coronapandemie. Hoewel fraudeurs steeds wisselen van tactiek, zijn er terugkerende manipulatiepatronen te herkennen. De Nederlandse banken komen daarom met een training die mensen alert maakt op deze patronen, zoals de vriendelijke toon waarmee fraudeurs binnenkomen. Zo wordt het makkelijker om fraude te herkennen en te voorkomen.
Kijk op zowerktfraude.nl

Deel deze paginaShare on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
Linkedin
veiligbankieren-banner-fraude-phising-via-de-telefoon
Let op deze truc: Bank-aan-huis-oplichting

Er komt een nep-bankmedewerker bij u aan huis om zogenaamd samen met u uw bankrekening te beveiligen of om uw betaalpas en pincode op te halen. Uw bank vraagt nooit om uw pincode, betaalpas of inlogapparaat en haalt deze nooit bij u op!

Lees meer
Confidental Infomation